טיפול הומאופתי אינטגרטיבי מפחית סימפטומים ומשפר איכות חיים במטופלות סרטן השד

סרטן השד הוא הסרטן השכיח ביותר בקרב נשים ברחבי העולם. בשנת 2020 אובחנו כ 19.3 מיליון מקרים חדשים. הטיפולים האונקולוגיים הניתנים בשנים האחרונות הפחיתו תמותה ושיפרו את שיעורי ההישרדות מסרטן השד ובמקביל העלו את השכיחות והחומרה של תופעות לוואי הפוגעות פגיעה מתמשכת בתפקוד ובאיכות החיים  כגון עייפות ותשישות משמעותית שאינה משתפרת בעקבות מנוחה, חרדה ,פגיעה בקשב בריכוז ובזיכרון ,כאבים ממושכים ועוד.

ע"פ סוג הגידול והמפושטות, יותאמו הטיפולים שלרוב יכללו ניתוח עם או בלי כימותרפיה וטיפולי קרינה ובחלק מהמקרים טיפולים הורמונליים ואימונולוגיים .

התמודדות עם עייפות כתופעת לוואי נפוצה בסרטן השד

רוב מטופלות סרטן השד תחווינה בשלבים שונים של הטיפול וברמות חומרה שונות, עייפות המיוחסת לסרטן ולטיפולים האונקולוגיים- Cancer Related Fatigue (CRF) .

תופעת הלוואי הזו נפוצה ביותר בקרב מטופלות ומטופלים אונקולוגים עד 90% מהמטופלות/ים יסבלו ממנה ויתלוננו עליה. היא מוגדרת כעייפות שיכולים לכלול ניתוח, הקרנות, כימותרפיה וטיפול הורמונלי, עלולים לגרום לתופעות לוואי חריפות, ולהוסיף לאתגרים שכבר עומדים בפני המטופלות. כתוצאה מכך, יותר חולות סרטן שד מחפשות שיטות משלימות לתמיכה בטיפול בסרטן.

הומאופתיה כטיפול משלים לעייפות בסרטן השד

מהמחיר הפיזי והרגשי של הכימותרפיה ועד לתסמינים הרב-גוניים של המחלה, חולות סרטן השד מתמודדות עם מסע קשה ולעיתים מייאש להחלמה מלאה. לכן בואו נתעמק בעולם ההומאופתיה כגישה משלימה לטיפולים הקונבנציונליים בסרטן השד. אנו רוצים לשפוך אור על האופן שבו טיפולי הומאופתיה עשויים להקל על השפעות הכימותרפיה, להפחית את תסמיני המחלה ולשפר את הרגשה הכללית של חולות סרטן השד.

כוחו של טיפול משלים הומאופתי בסרטן השד

טיפול בסרטן השד כולל לעתים קרובות כימותרפיה, שהינו טיפול עוצמתי המסייע במיקוד והשמדת תאים סרטניים. למרות שהכימותרפיה יעילה במשימתה, היא יכולה לגרום למגוון של תופעות לוואי המאתגרות את המטופלות הן פיזית והן רגשית. בחילות, עייפות ונשירת שיער הם רק חלק מהמכשולים הרבים שהמטופלות עשויות לחוות במהלך הטיפול.

כאן בדיוק נכנס הטיפול ההומאופתיה. הטיפול ההומאופתי פועל על פי העיקרון של 'דומה מרפא דומה'. הטיפול מתבסס על שימוש בחומרים טבעיים בדילול גבוה כדי לעורר את יכולות הריפוי המולדות של הגוף. בהקשר של סרטן השד, הומאופתיה מציעה גישה משלימה פוטנציאלית להקלה על ההשפעות השליליות של כימותרפיה.

קובי פריד הינו רופא והומאופת המומחה בטיפול הומאופתי אינטגרלי המסייע בהתמודדות עם תופעות הלוואי כתוצאה מכימותרפיה. לד"ר פריד יש ניסיון רב בטיפול הומאופתי להפחתת תופעות לוואי, הפחתת עייפות כתוצאה בטיפולי כימוטרפיה, רדיוטרפיה, הפחתת כאבים והקלה בחולשה.

הפחתת תופעות הלוואי של כימותרפיה בחולות סרטן השד

הקלה על בחילות

תרופות הומיאופתיות הניתנות באופן אינטגרלי לצד כימותרפיה, יכולות לתת מענה לתסמינים המטרידים של בחילות והקאות, ולספק למטופלות תחושת הקלה ואיכות חיים משופרת.

הקלה על תשישות

תשישות שכיחה מאוד בחולות סרטן השד במהלך הטיפול האונקולוגי. טיפול הומאופתי עשוי לעזור לשפר את החיוניות ולהפחית את חומרת העייפות, ובכך לתרום לאיכות חיים טובה יותר ולהצלחת הטיפול האונקולוגי.

נשירת שיער

למרות שלא ניתן למנוע לחלוטין את כל תופעות הלוואי הנגרמות על ידי כימותרפיה, טיפול הומאופתי מתאים יכול למזער את תופעת נשירת השיער, אשר גורמת למטופלות רבות גם למצוקה רגשית עמוקה.

הקלה רגשית

חשוב להתייחס גם למצבן הרגשי של חולות בסרטן השד והמתמודדות עם הטיפול הכימותרפי. חרדה, דיכאון ומתח הם שותפים צמודים במסען להחלמה. טיפול הומאופתי יכול להציע תמיכה ושיפור במצב הרוח והקלה רגשית על ידי התייחסות להיבטים הרגשיים האלה ולעזור למטופלות להתמודד טוב יותר עם הטיפול ולקבל הקלה במצבן הנפשי.

ניהול סימפטומים וטיפול תומך בחולי סרטן השד

הקלה על כאבים

ניהול כאב ואי נוחות הרבה הקשורים לסרטן השד הוא היבט אינטגרלי של הטיפול המשלים בהומאופתיה. תרופות הומיאופתיות יכולות לסייע ואף הוכחו ע"י מחקרים כיעילות.

שיפור התפקוד החיסוני

חיזוק המערכת החיסונית הוא חלק מכריע בטיפול בסרטן השד. טיפול אינטגרלי המשלב הומאופתיה יכול לתרום לתהליך זה על ידי חיזוק ההגנות הטבעיות של הגוף.

שאלות נפוצות

• האם טיפול הומאופתי בטוח לצד הטיפול הכימותרפי?

כן, טיפול הומאופתי נחשב בדרך כלל לבטוח לשימוש לצד כימותרפיה. מסקנות ממחקרים וניסויים קליניים הראו שטיפול הומאופתי עוזר ותומך במהלך ולאחר טיפולים אונקולוגיים, בתהליכי החלמה וההתאוששות של הגוף והנפש.  עם זאת, חיוני להתייעץ עם האונקולוג וגם עם הומאופת מוסמך כדי להבטיח תוכנית טיפול מקיפה ובטוחה.

• כיצד נותנים תרופות הומיאופתיות?

תרופות הומיאופתיות ניתנות בדרך כלל בצורה של כדורים קטנים על בסיס סוכר שהושרו בחומרים טבעיים מדוללים מאוד. את הכדורים האלה מניחים מתחת ללשון ומאפשרים להם להתמוסס. ניתן להשתמש גם ברמדי הומיאופתיות נוזליות (טיפות), וניתן ליטול אותן דרך הפה או לדלל במים.

• האם טיפול הומאופתי יכול לשמש כטיפול יחיד בסרטן השד, או שהם אמורים להיות טיפול משלים?

טיפול הומאופתי משמש בדרך כלל כטיפול משלים בסרטן השד ואינו מהווה טיפול עצמאי למחלה. הומאופתיה משמשת לעתים קרובות כדי לעזור להקל על תופעות הלוואי של טיפולים קונבנציונליים לסרטן השד, לשפר את הרווחה הכללית ולשפר את איכות החיים של המטופלת.

החלטה על תחילת טיפול הומאופתי לטיפול בסרטן השד

ההחלטה לשלב טיפול הומאופתי בטיפול בסרטן השד היא כזו שצריכה להיעשות בהתייעצות עם אנשי מקצוע רפואיים והומאופת מומחה. חשוב לקחת בחשבון את כל ההיבטים על מצבה של המטופלת, מתסמינים פיזיים ועד בריאותה הרגשית והנפשית.

לסיכום

ההתמודדות עם סרטן השד אינה קלה ובעלת תופעות לוואי רבות ושונות. לא ניתן להתעלם מהיתרונות של טיפולים הומאופתיים בהפחתת ההשפעה של הכימותרפיה וניהול התסמינים. אם את או אדם הקרוב אלייך נלחמות בסרטן השד, כדאי לשקול את היתרונות הרבים של טיפול הומאופתי בחלק מטיפול אינטגרלי מתוכנית טיפול מקיפה. אנו מזמינים אותך ליצור קשר עם מרפאתו של ד"ר פריד, רופא והומאופת, כדי לבחון את האפשרויות המותאמות למצב הבריאותי והנפשי שלך. לד"ר פריד יש ניסיון של שנים רבות בטיפול הומאופתי משולב יחד עם טיפולי כימותרפיה בחולים אונקולוגים. השאירי פרטים ונחזור אלייך לשיחת ייעוץ.

39 צפיותתגובה 1