חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כדורים הומאופתים: סקירת הרפואה והרמדי

תוכן עניינים

ניתן להתייחס לחומרים המשמשים לטיפולים הומאופתיים כאל "תרופות הומאופתיות" "רמדי הומאופתית" או "כדורים הומאופתים", ולכאורה, אלו הם מונחים שונים לאותם מוצרים, ובארץ הם מוגדרים תחת חוק התרופות.
חומרי הגלם לתרופות אלו הם בעיקר חומרים טבעיים המעובדים במפעלים פרמצבטיים מיוחדים. מתקנים אלה עומדים בתקנים המחמירים ובדרישות הרישוי של רשויות הבריאות המקומיות. לדוגמה, בארה"ב, מפעלים אלו מוסדרים על ידי ה-FDA, בעוד שבישראל הם בפיקוח וברישוי משרד הבריאות.

כדורים הומאופתים

עקרון "דומה מרפא דומה"

עקרון הריפוי הראשון של ההומאופתיה היא חוק ה"דומה מרפא דומה", לפיו ניתן לרפא מחלה וסימפטומים שונים, על ידי חומר שלאחר חשיפה אליו בצורתו החומרית, או לאחר שעבר תהליכי הכנה לתרופה הומאופתית (הכוללים דילולים חוזרים ונשנים שלו ביחסים מדויקים ותהליכי ניעור נמרצים בין הדילולים – succussion ) – מופיעים בניסוי ההומאופתי (proving) תסמינים דומים לתסמיני המחלה אצל אנשים בריאים.
כלומר, חומר שעבר תהליך הכנה לתרופה הומאופתית וגרם להופעת תסמינים אצל אדם בריא, יאיץ תהליכי ריפוי של אותם תסמינים אצל אדם חולה. הטיפול עובד, מכיוון שהתרופה ההומאופתית הזו מכילה כנראה סוג של מידע המסייע לתהליכי ריפוי גופניים ונפשיים של אותם תסמינים. כך התרופה ההומאופתית תומכת ומסייעת לגוף לרפא את עצמו.

רפואה הומאופתית וקונבנציונלית

רפואה הומאופתית ורפואה קונבנציונלית הן שיטות שונות. אני רופא והומאופת שנים רבות, במהלכן פיתחתי שיטת טיפול שמשלבת טיפולים קונבנציונליים עם טיפולים הומאופתים כדי להשיג שליטה מקיפה בתסמינים, בגישה שנקראת טיפול הומאופתי אינטגרטיבי.
כדורים הומאופתים משלימים את החסרים שנמצאים בטיפולים הקונבנציונליים, וביחד ניתן ליצור תכנית ריפוי שלמה שמתמקדת באדם.
התוכנית מבוססת על בירור מעמיק של התסמינים, המצב הרגשי והגופני, ההיסטוריה הרפואית האישית והמשפחתית, ואורח החיים של כל מטופל ומטופלת, ואני מציע: זמן, מקצועיות, ניסיון טיפולי מוצלח של שנים רבות, הקשבה והתאמה מדויקת של כל תוכנית טיפול לכל אחד.

טיפול באמצעות תרופה יחידה

במהלך טיפול הומאופתי ניתן להשתמש גם בעקרון טיפול על ידי הרמדי הבודדת. כלומר, תרופה אחת צריכה לכסות את כל התסמינים הפיזיים, הרגשיים והנפשיים של מחלה, ועל כך ארחיב בהמשך.
הנקודה שחשוב להבין היא שבחלק מהמקרים, טיפול הומאופתי עשוי להחמיר בתחילה את התסמינים הקיימים, לפני שהשיפור יתרחש, אבל החמרה קלה של המצב היא נורמלית בהתחלה, מכיוון שתהליך זה מעיד על מצב בו התרופה מניעה את הגוף לרפא את עצמו.

קביעת כדורים הומאופתים בהתאמה אישית

לרוב כל טיפול הומאופתי מותאם בקפידה לצרכים האישיים, ללא קשר לגיל, בהתאם למצב הרפואי הספציפי. תהליך ההתאמה האישי מתחיל בייעוץ יסודי שבמהלכו אני מעריך את הבעיות הבריאותיות הספציפיות של המטופל, כולל סקירת כל הרשומות הרפואיות הזמינות וביצוע בדיקות גופניות במידת הצורך.
במהלך פגישת הייעוץ אני שואל את המטופל או המטופלת גם לגבי הרגלי אורח החיים שלהם, התנהגויות, פחדים, לחצים בעבודה, מערכות יחסים וגורמים רלוונטיים אחרים שעשויים להשפיע על בריאותם.

אני מבצע גם בירורים נוספים הנוגעים לתסמינים במערכות גופניות אחרות, סוקר היסטוריה רפואית ובריאות משפחתית, ועם איסוף המידע המקיף החשוב, אני יכול ליצור תוכנית טיפול הומאופתי מותאמת במדויק, לרוב עם תרופה אחת בכל פעם, עם מעקב צמוד בתחילת הטיפול אחר התוצאות, לפני רישום תרופה אחרת.

בטיחות ותקנות

היתרון המשמעותי של הרפואה ההומאופתית הוא בטיחותה, מכיוון שלעתים רחוקות בלבד היא עלולה לגרום לתופעות לוואי.
יחד עם זאת, חשוב להקפיד להשתמש בתרופות אלו בהנחיית הומאופת או רופא הומאופת בלבד, כדי לוודא הקפדה על יעילות ובטיחות הטיפול. מטרת תוכנית הטיפול המותאמת אישית היא לספק את התוצאות הטובות ביותר האפשריות.

כמה מילים לסיום

אם אתם מעוניינים לבחון טיפולים הומאופתיים ולקבל למידע נוסף על תהליך הטיפול המתבצע במרפאתי, אתם מוזמנים לקבוע פגישת ייעוץ, ולהתחיל תוכנית טיפול בטוחה ומותאמת אישית שתקדם בריאות גופנית ונפשית.
נקודה שחשוב ביותר להקפיד עליה היא להימנע מהתייעצות עם אנשי מקצוע שאינם מורשים ומוסמכים, שאין להם רישיון לרישום כדורים הומאופתים או תרופות קונבנציונליות, כדי שלא להחמיר את המצב או לגרום לסיכונים.

 

שאלות ותשובות

מהם כדורים הומאופתיים?

כדורים הומאופתיים הם תכשירים רפואיים קטנים המשמשים בהומאופתיה. מקורם לרוב בצמחים ומינרלים שעברו תהליכי הכנה לתרופה הומאופתית ומטרת השימוש בהם היא לעורר את תהליכי הריפוי הטבעיים של הגוף.

איך משתמשים בכדורים הומאופתיים?

הכדורים הומאופתיים נלקחים דרך הפה, במציצה או בכרסום. המינון והתדירות של התרופות ההומאופתיות שנקבעות, תלויים במצב המטופל ובהנחיות שאני נותן לכל מטופל ומטופלת.

האם התרופות ההומאופתיות בטוחות?

תרופות הומאופתיות נחשבות בטוחות עבור רוב האנשים כאשר משתמשים בהן לפי ההוראות. הן אינן מכילות חומרים רעילים בשל רמות הדילול הגבוהות של החומרים הפעילים, אבל חשוב להקפיד על מפגשי מעקב קבועים ולבחון כל שינוי או שיפור במצב, לפני תחילת כל טיפול חדש.
ההקפדה על ההנחיות בלקיחת תרופות הומאופתיות חיונית במיוחד לטיפולים במצבים חמורים או כרוניים, כדי לוודא שלא תתרחש הפרעה לתרופות אחרות או לבעיות בריאותיות בסיסיות.
היתרון בייעוץ, טיפול ומעקב של רופא שהוא גם הומאופת הוא שאתם מקבלים את הידע המקיף של רפואה קונבנציונלית עם הומאופתיה, ליצירת תוכנית טיפול מקיפה ומותאמת היטב למצבכם האישי.

אני מזמין אותך לפנות אליי, בכל בעיה הצוות שלי ואני נשמח לעמוד לרשותך
שלום שמי קובי פריד, אני רופא והומאופת, מטפל בהומאופתיה במרפאתי מ 1997, טיפלתי וחקרתי בבית חולים תל השומר מ- 2014, ניהלתי את היחידה לרפואה משלימה בבית חולים איכילוב. השילוב של ידע רפואי וטיפול הומאופתי מוצלח באלפי מטופלות ומטופלים מגיל ינקות ועד קשישים הוביל אותי לפתח שיטת טיפול הומאופתית ייחודית המאפשרת הקלה וריפוי במגוון רחב של בעיות אקוטיות וכרוניות, גופניות ונפשיות התשוקה שלי לעזור, לרפא ולהקל על סבל ומכאוב ושיטת הטיפול הייחודית, מאפשרים לי להתאים לכל מטופל ומטופלת טיפול המחולל ריפוי אני מזמין אותך ליצור קשר ולהתייעץ.
אני מזמין אותך ליצור קשר ולהתייעץ
בכל בעיה הצוות שלי ואני נשמח לעמוד לרשותך
אולי יעניין אותך גם
בלוג

טיפול טבעי בתופעות הלוואי מהטיפול האונקולוגי בסרטן הערמונית: תמיכה הומאופתית

טיפול טבעי בתופעות הלוואי מהטיפול האונקולוגי בסרטן הערמונית: תמיכה הומאופתית טיפולים הומאופתיים, שהוכחו כיעילים באמצעות מחקר, מספקים, בין היתר, גם תמיכה מקיפה לחולי סרטן הערמונית, ומתבצעים באמצעות שימוש בתרופות הומאופתיות המיוצרות בפיקוח ובאישור משרד הבריאות, לצד צוות תמיכה ייעודי הזמין בטלפון בכל ימות השבוע. גישה זו מעניקה תמיכה הוליסטית לאתגרים הפיזיים והנפשיים שמציבים הטיפולים האונקולוגיים

קרא עוד »
בלוג

טיפול באלרגיה: פתרונות יעילים וטבעיים מעולם ההומאופתיה

הומאופתיה היא שיטה טבעית להקלת תסמיני והשפעות אלרגיות מבלי להסתמך על סטרואידים, אנטיהיסטמינים או התמודדות עם תופעות הלוואי שלהם. טיפול באלרגיה בגישה ההומאופתית מתאים לאנשים עם רגישויות לאבק או לקרדית אבק הבית; רגישויות לאבקנים; אנשים שחווים תגובות אלרגיות לבעלי חיים; או לאנשים שחווים תגובות אלרגיות שאינן מוסברות. המגבלות של טיפולי אלרגיה קונבנציונליים רוב טיפולי האלרגיה

קרא עוד »
בלוג

רפואה משלימה לילדים: הגישה האינטגרטיבית

בתחום הטיפול בילדים, הרפואה המשלימה מציעה גישה הוליסטית הנותנת מענה לצרכים הייחודיים של כל ילד. ד"ר קובי פריד, רופא והומאופת עם ניסיון שנפרש על פני למעלה מעשרים שנים ברפואה הקונבנציונלית ובהומאופתיה, מכין תוכניות רפואה משלימה לילדים בהתאמה אישית, כשהמטרה היא קידום בריאות ורווחה מיטביים. עם שילוב שתי השיטות, הוא מספק למטופליו גישה מקיפה ומטפחת לריפוי,

קרא עוד »
דילוג לתוכן