top of page
logo_edited.png

שלום שמי קובי פריד ,אני רופא והומאופת, מטפל בהומאופתיה במרפאתי מ 1997, ניהלתי את היחידה לרפואה משלימה באיכילוב.

השילוב של ידע רפואי וטיפול הומאופתי מוצלח באלפי מטופלות ומטופלים מגיל ינקות ועד קשישים הוביל אותי לפתח שיטת טיפול הומאופתית ייחודית המאפשרת הקלה וריפוי במגוון רחב של בעיות אקוטיות

וכרוניות, גופניות ונפשיות

 

התשוקה שלי לעזור, לרפא ולהקל על סבל

ומכאוב ושיטת הטיפול הייחודית, מאפשרים לי להתאים לכל מטופל ומטופלת טיפול המחולל ריפוי


אני מזמין אותך ליצור קשר ולהתייעץ

signture.png
img_01.png
אני מזמין אותך לפנות אליי, בכל בעיה הצוות שלי ואני נשמח לעמוד לרשותך

תודה על הפניה

שום דבר לא השתנה

מאת: ד"ר יעקב פריד

 

"שום דבר לא השתנה" היא אמרה לי הבוקר כשהתיישבה מולי. זו הייתה פגישת המעקב הראשונה שלה חודש וחצי לאחר המפגש הראשון שלנו.


היא בת 45 והגיעה אלי בשל בעיית עור ממנה היא סובלת מזה 15 שנים. התחלנו בתשאול. לאט לאט התברר שמאז תחילת הטיפול הבעיה נעלמה בחלק מהאזורים ובאזורים בהם היא עדיין קיימת העוצמה לא השתנתה. כלומר, יש אזורים בהם המצב השתפר ויש אזורים שלא.


היא מספרת לי כי חלה ירידה של 50 אחוז בצריכת התרופות בשל הבעיה – היא הרגישה פחות צורך לקחת אותן כי פחות מגרד לה. בעוצמת הגרד עצמו המטופלת לא חשה בשינוי אבל כן יש שינוי משמעותי במשך הזמן של ההתקפים. בקיצור, המטופלת שבאה בשל גרד ודיווחה כעת שאזורי הגרד התמעטו ושמשך הגרד ירד, פתחה את פגישת המעקב באמירה ששום דבר לא השתנה.


שעתיים מאוחר יותר הגיע מטופל נוסף, אף הוא לפגישת מעקב ראשונה כחודש וחצי לאחר הביקור הראשון. הוא פנה אלי בשל פחדים וחרדות וחוסר מימוש מקצועי ב- 3 שנים האחרונות. גם הפעם כששאלתי לשלומו הוא ענה לי "שום דבר לא השתנה". בתשאול המעמיק הוא סיפר על הפחתה בעוצמת החרדות שלו והרגשה טובה יותר שלושה מתוך 6 השבועות שחלפו. בנוסף, במהלך התקופה הוא החליט על התחלת לימודים לתואר ראשון. ועדיין, הוא אמר ש"כלום לא השתנה".

אז למה הם טוענים ששום דבר לא השתנה?

עם השנים הבנתי שזו התשובה הראשונית שעונים לי מטופלים רבים הסובלים מבעיות ממושכות, בשלבים הראשונים של הטיפול ההומאופתי.


אצל רוב האנשים שמגיעים לטיפול הומאופתי, המודל שעומד לנגד עיניהם הוא המודל התרופתי. בטיפול התרופתי אם האקמול לא הוריד את החום תוך 20 דקות, הוא לא עובד. ולכן, גם בטיפול ההומאופתי, אנשים מרגישים לעיתים שאם בעייתם לא נפתרה לחלוטין בפרק הזמן שבין המפגשים כנראה שהטיפול לא עובד.


סיבה נוספת להרגשה ש"שום דבר לא השתנה" היא שאצל חלק מהמטופלים, הסבל מהבעיה הינו כל כך גדול ששיפור מסוים במצבם לא נחשב בעיניהם כשיפור בכלל. אחרים, בעקבות השיפור במצבם, שוכחים את עוצמת הסבל שסבלו לפני הטיפול והם לרוב מופתעים לגלות שרק לפני מפגשים ספורים הם בטאו אמירות שונות לחלוטין לגבי מצבם ("מה אני אמרתי את זה"?!!).


במקרים אחרים, הבעיה בגללה המטופלים הגיעו לטיפול לא השתפרה כלל אבל חלה הטבה בסימפטומים אחרים. אולם, מכיוון שהסימפטומים הללו פחות חשובים למטופלים, הם לא מגדירים את ההטבה בהם כ"שיפור במצבם".


לכל המטופלים הללו וגם לכם קוראים יקרים אני מסביר שהטיפול הומאופתי הוא תהליך של ריפוי.


תהליך הריפוי כולל חיזוק של המערכת החיסונית ובכך הפעלה מחודשת של המערכות בגוף. הגוף עובר הסתגלות למצב החדש ולעיתים המערכות הראשונות שנכנסות לפעולה, גם אם לא בצורה מכוונת, הן לא בהכרח המערכת הספציפית בה ביקשנו לטפל. גם היא תיכנס לתהליך אז זה לוקח זמן.


כל שיפור בין אם הוא קטן יחסית או שהוא באיבר אחר, מלמד על כך שהאדם כן נמצא בתהליך הבראה וצריך לתת למערכות שלו לעשות את הדרך, מבלי להפריע ומבלי לדחוק, על אף הסבל. לרוב, מי שיגלה סובלנות וימשיך בתהליך על אף הקושי יחווה ריפוי.


פגישות ההמשך חשובות וגם שמירה על קשר רציף איתי. לעיתים אכן נדרש להחליף או לשנות את הרמדי ולעיתים רק צריך לאפשר לגוף להתחזק ולהחלים בקצב הייחודי לו.

27 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

פאפא

קשב וריכוז

לראשונה שמענו על הומיאופתיה מחברה. היינו הורים צעירים ובננו הבכור ע. עמד לסיים את כיתה ה':

ילד מקסים וקטנטן שאובחן כבר בכיתה ג' כבעל לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז.

בבית הספר התקשה להיות מרוכז בשיעור, הפריע לעצמו ולחבריו והדרך ה"מקובלת" הייתה לאפשר לו לבלות מחוץ לכיתה. בתחילת כיתה ד', החלטנו לנסות טיפול ברטאלין

bottom of page