דלקות אוזניים

טיפול הומאופתי בדלקות אוזניים יכול להפחית או לייתר את הצורך באנטיביוטיקה

ההומאופתיה מסוגלת לקצר את זמן וחומרת הדלקת, ואף חשוב יותר – להפחית את עוצמת הכאבים באוזניים ולהעלימם תוך זמן קצר, ולעזור לילדים להתגבר על הנטייה לדלקות חוזרות ונשנות

• לילדים שסובלים מדלקות אוזניים חוזרות ונשנות

• לילדים שסובלים מנוזלים באוזניים

״מניסיוני הרב, אחרי שטיפלתי במאות ילדים שסבלו מדלקות אוזניים ומנוזלים באוזניים, טיפול הומאופתי מוצלח יקצר משמעותי את זמן וחומרת הסבל, יביא לירידה בחום, לעיתים תוך כמה שעות וללא שימוש במשככי כאבים ומורידי חום, ויקל על עוצמת כאבי האוזניים עד היעלמותם - לעיתים תוך 24 שעות בלבד״, ד״ר פריד.

דלקות אוזניים

דלקת אוזניים היא תהליך של זיהום שמלוּוה בהצטברות של הפרשה מוגלתית או שקופה בחלל האוזן התיכונה. בנוסף, תיתכן גם הופעה של שלפוחיות על פני עור התוף, מצב שגורם לכאב רב. לעיתים, בשל עליית הלחץ בתוך האוזן התיכונה, מתפתח נקב בעור התוף וההפרשה יוצאת מפתח האוזן החוצה.

הנטייה ללקות בדלקת האוזן התיכונה מתפתחת בעקבות הפרעות בתפקוד של צינורית שמע צרה וקצרה, שתפקידה הוא לנקז את האוזן התיכונה לחלל האף האחורי. דלקות באוזן התיכונה שכיחות יותר אצל ילדים קטנים כי אצלם, צינורית השמע צרה ויכולה להיחסם בקלות.

דלקות האוזניים גורמות לילדים כאב חזק ומשתק שמאמלל אותם והופך אותם לחסרי אונים, ולכן, זה אך טבעי שהורים רבים מחפשים את הפתרון המהיר ביותר לילדיהם. עם זאת, הפתרון המהיר הוא לאו דווקא גם הנכון והיעיל לטווח הארוך.

60-70% מהילדים יסבלו לפחות פעם אחת בחייהם מדלקת אוזניים. רוב המקרים יטופלו באמצעות אנטיביוטיקה, למרות שקיימות גישות הטוענות שדלקת אוזניים נחשבת מחלה שמרפאת את עצמה.

מחקרים שהשוו תוצאות של טיפול אנטיביוטי לעומת טיפול ללא מתן אנטיביוטיקה בילדים עם דלקות אוזניים, הראו שהיתרון העיקרי של הטיפול האנטיביוטי הוא קיצור ימי הסבל מארבעה עד שישה ימים בממוצע ליומיים-שלושה. מכיוון שהנטייה של חלק גדול מהרופאים המטפלים, בעיקר במקרי דלקת אוזניים בילדים צעירים ובתינוקות, היא לטפל באמצעות אנטיביוטיקה, הילדים שסובלים מדלקות אוזניים חוזרות ונשנות נאלצים לצרוך אנטיביוטיקה בתכיפות גבוהה. במקרים מסוג זה, מוצעת לרוב האפשרות של ניקוב עור התוף בניתוח תוך קיבוע צינוריות בעור התוף, שמנקזות את חלל האוזן התיכונה החוצה.

לעומת זאת, מטרתו של הטיפול ההומאופתי היא לעזור למערכת הריפוי של הילדים לרפא את דלקת האוזניים באופן טבעי, להתגבר על הנטייה לפתח דלקות אוזניים חוזרות ולסייע לו להתחזק ולהיות בריא.

טיפול הומאופתי מוצלח לא רק מסוגל לקצר באופן משמעותי את סבלם של הילדים, אלא גם להגביר את כושר העמידות שלהם למחלות ולמנוע את חזרתם של הדלקת והנוזלים באוזניים לאורך זמן. כמו כן, בעקבות הטיפול ההומאופתי ישתפרו גם פרמטרים נוספים כמו רמת החיוניות, איכות השינה, מצב הרוח והתיאבון.

כדי לאמת את יעילותה של ההומאופתיה, במשך שנה וחצי בחן ד״ר פריד 307 מקרים של דלקות אוזניים שהגיעו לטיפול במרפאתו. בבדיקה זו השתתפו ילדים בגילאים שונים שסבלו מדלקות אוזניים ברמות חומרה שונות. הצעירים שבהם היו תינוקות בני כמה חודשים והמבוגרים בני 10.

הטיפולים שהוגדרו כמוצלחים היו:

1. ילדים שהצליחו לעבור לפחות דלקת אוזניים אחת עם טיפול הומאופתי, ללא שימוש באנטיביוטיקה, שקודם לכן הצליחו להתגבר על דלקות אוזניים רק באמצעות טיפול אנטיביוטי

2. ילדים שצריכת האנטיביוטיקה שלהם לפני הטיפול ההומאופתי הייתה גבוהה ובעקבות הטיפול פחתה משמעותית

3. ילדים שבעקבות הטיפול ההומאופתי היו ללא דלקת אוזניים במשך לפחות חצי שנה.

מתוך 307 המקרים שהגיעו למרפאה של ד״ר פריד באותה תקופה, 247 (80.45%) עברו טיפול הומאופתי מוצלח.

ד״ר פריד, אשר הוכשר גם כרופא MD וגם כהומאופת, משלב את הידע שלו ברפואה קונבנציונלית וברפואה הומאופתית ומתאים כל טיפול לא רק למאפיינים המנטליים והרגשיים של הילדים, אלא גם ובעיקר לסימפטומים הפיזיים הייחודים שמוצגים אצל כל אחת ואחד מהם.

כרופא, ד״ר פריד עורך לילדים בדיקה רפואית שמלמדת אותו על חומרת מצבם וחומרתה של דלקת האוזניים. בדיקת האוזניים מאפשרת לו גם לקבוע אם ניתן לדחות את הטיפול האנטיביוטי למשך יום או יומיים.

מכיוון שכל טיפול הומאופתי נמשך על פני כמה חודשים, הטיפול לא מתנהל רק בין כותלי המרפאה וד״ר פריד והצוות המקצועי – שכולל אך ורק אנשי מקצוע מתחום ההומאופתיה – זמינים למענה גם מעבר לשעות העבודה המקובלות, ואף יוצרים קשר עם ההורים כדי להתעדכן במצבם של הילדים.

1. אבחון– כשהוא חובש הן את כובע הרופא והן את כובע ההומאופת, ד״ר פריד מבצע אבחון מקצועי ומקיף של האופן הייחודי שבו מתבטאת המחלה אצל הילדים, מזהה מה מחמיר או מיטיב את המצב וכן בודק אפשרות של אדנואידים מוגדלים ונטיות אלרגיות. בנוסף, בשלב האבחון יילקח בחשבון גם הטיפול התרופתי שניתן עד כה.

2. תרופה – בשלב זה מותאמת תרופה הומאופתית לתסמינים שנצפו במהלך האבחון וכן ניתן הסבר מפורט על האופן שבו יתנהל הטיפול ההומאופתי.

3. עדכון – לכל אורך תקופת הטיפול שומרים צוות המרפאה וד״ר פריד על קשר טלפוני עם הילדים והוריהם במטרה להתעדכן בהתפתחויות השונות במצב ובתגובות לטיפול.

טיפולים נוספים

• שעלת ודמוי שעלת אצל ילדים