top of page
logo_edited.png

שלום שמי קובי פריד ,אני רופא והומאופת, מטפל בהומאופתיה במרפאתי מ 1997, ניהלתי את היחידה לרפואה משלימה באיכילוב.

השילוב של ידע רפואי וטיפול הומאופתי מוצלח באלפי מטופלות ומטופלים מגיל ינקות ועד קשישים הוביל אותי לפתח שיטת טיפול הומאופתית ייחודית המאפשרת הקלה וריפוי במגוון רחב של בעיות אקוטיות

וכרוניות, גופניות ונפשיות

 

התשוקה שלי לעזור, לרפא ולהקל על סבל

ומכאוב ושיטת הטיפול הייחודית, מאפשרים לי להתאים לכל מטופל ומטופלת טיפול המחולל ריפוי


אני מזמין אותך ליצור קשר ולהתייעץ

signture.png
img_01.png
אני מזמין אותך לפנות אליי, בכל בעיה הצוות שלי ואני נשמח לעמוד לרשותך

תודה על הפניה

דומה, שונה והומאופתי

מאת: ד"ר יעקב פריד

 

אני נשאל הרבה לגבי תרופות הומאופתיות שניתן להשיג היום בכל מיני חנויות פארם. על אחת כתוב לטיפול בשפעת, על אחרת בלחץ וחרדה. השאלה היא האם אותה רמדי שהינה תרופת מדף יכולה לעזור לכל אדם אשר חווה את התופעה המצוינת על התווית?


התשובה לכך, במרבית המקרים, היא לא.


על הפתרון ההומאופתי


ההבנה ההומאופתית הבסיסית, האבחון והטיפול ההומאופתי קשורים במושגים של דומה ושונה.


ההומאופתיה נתגלתה לראשונה באמצעות עיקרון "דומה בדומה", לפני כמאתיים שנה, כשהובן הקשר בין מחולל המחלה למחלה עצמה ולהפך – בין יכולתה של תרופה הומאופתית לרפא את המחלה.


למרות שהרמדי (התרופה ההומאופתית) דומה למחלה בתכונותיה חשוב להתאים רמדי לאדם כמכלול, לקחת בחשבון את כל מה שהוא חווה בחיים, באותה נקודת טיפול, בנוסף למחלה או הסימפטום איתם הגיע לטיפול.


כך למשל, מקרה בו שני אנשים סובלים ממחלה זהה בהגדרה, לדוגמא שפעת, ככל הנראה הסיבות להתפרצותה היו שונות אצל כל אחד מהם, הם אינם חווים את המחלה באותה הצורה, אינם מגיבים לה באופן דומה ולכן התרופה ההומאופתית המתאימה לכל אחד מהם תהיה שונה ותהליך ההבראה שלהם יהיה שונה אף הוא.


טיפלתי בעבר בשתי אחיות תאומות. שתיהן הגיעו בשל דלקות אוזניים חוזרות, שתיהן היו מועמדות לניתוח "כפתורים". לכאורה, נראה כי הטיפול בשתיהן אמור להיות זהה, אך בפועל, כל אחת מהן קיבלה תרופה הומאופתית שונה, בהתאם למאפיינים האישיים שלה ובהתאם לצורה בה התאפיינה המחלה אצל כל אחת מהן.


השוני בצורת ביטוי המחלה אצל כל אחד, מתווה את הדרך למציאת התרופה ההומאופתית הנכונה. הטיפול לכל אדם הוא אינדיבידואלי, כזה שתכונותיו דומות לאופן בו המחלה מתבטאת אצלו.


24 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

פאפא

קשב וריכוז

לראשונה שמענו על הומיאופתיה מחברה. היינו הורים צעירים ובננו הבכור ע. עמד לסיים את כיתה ה':

ילד מקסים וקטנטן שאובחן כבר בכיתה ג' כבעל לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז.

בבית הספר התקשה להיות מרוכז בשיעור, הפריע לעצמו ולחבריו והדרך ה"מקובלת" הייתה לאפשר לו לבלות מחוץ לכיתה. בתחילת כיתה ד', החלטנו לנסות טיפול ברטאלין

bottom of page