PFAPA

ההומאופתיה מסוגלת להפחית את תדירות התקפי ה-PFAPA ואת כמות הסטרואידים

טיפול הומאופתי מחזק את כוחות המרפא של הגוף בצורה בטוחה ומאפשר שיפור משמעותי ללא סטרואידים

• ילדים שאובחנו כסובלים מתסמונת PFAPA

• ילדים שסובלים מהתקפי חום מחזוריים ובריאים לחלוטין בין אפיזודה אחת לשנייה

״רוב הילדים שמגיעים אליי לטיפול ב-PFAPA כבר טופלו כמה פעמים באמצעות סטרואידים, דבר שממנו הורים רבים מנסים להימנע. באמצעות ההומאופתיה, כוחות הריפוי הטבעיים של הגוף מתחזקים והילדים מסוגלים לעבור אפיזודות ללא סטרואידים, ועם הזמן האפיזודות הולכות ומתקצרות״, ד״ר פריד.

PFAPA

פאפא(PFAPA) היא תסמונת כרונית דלקתית שפירה שנגרמת על ידי גורם לא ידוע ומתאפיינת באירועים חוזרים של חום גבוה ותסמינים נוספים.

הדעות חלוקות בכל הקשור לגורמי התופעה כאשר כמה ממאפייניה דומים למקרים של זיהום בעוד שאחרים מצביעים על בעיה חיסונית. כך, ההופעה הנדירה של PFAPA בילדים בוגרים ובמבוגרים, כמו גם הדומיננטיות שלה בקרב בנים, מזכירה מחלה זיהומית. מצד שני, הישנותן של אפיזודות דומות לאורך השנים דומה יותר למנגנון לא תקין שקשור במערכת החיסון.

כך או אחרת, ישנם שני מאפיינים עיקריים לתסמונת:

1. אפיזודות החום מתרחשות במחזוריות קבועה (בדרך כלל בטווחי זמן קצרים מארבעה שבועות) ומאופיינות בעלייה מהירה של חום גבוה (יותר מ- 39 מעלות). החום נמשך בין שלושה לשישה ימים והוא לא מלווה בסימפטומים של דלקת בדרכי הנשימה העליונות – כלומר נזלת או דלקת בסימפונות.

2. בין האפיזודות, הילדים בריאים לגמרי, התיאבון והחיוניות שלהם תקינים, והצמיחה וההתפתחות שלהם לא נפגעים.

גיל צעיר, צמיחה נורמלית, תחושה טובה יציבה, רמה נורמלית של המוגלובין, העדר ממצאים פתולוגים בבדיקות הדם, משטחי גרון שליליים והעדר סימנים פתולוגיים או סימפטומים שקשורים במערכת העיכול והבטן, כולם מאשרים את האבחנה שמדובר בסינדרום PFAPA.

לכן, אם פעם בחודש הילדים סובלים מחום, הרופא מאבחן דלקת גרון אבל משטח הגרון יוצא שלילי ורק טיפול מיידי בסטרואידים גורם להפסקת הדלקת, ואם התופעה חוזרת על עצמה, לעיתים בלי דלקת גרון, כך שאתם יכולים לזהות מחזוריות בהופעת ההתקף אבל לא תמיד את הסיבה לו – ייתכן שהם סובלים מ-PFAPA.

כאמור, הטיפול הרפואי המקובל הוא מתן פומי (דרך הפה) של סטרואידים בתחילתה של כל אפיזודת חום. מנה חד פעמית, מותאמת למשקל הגוף, מסיימת לרוב את האפיזודה תוך כמה שעות.

לעומת זאת, מאחר שהטיפול ההומאופתי לא מכוון במישרין לסימפטומים ספציפיים אלא פועל לסילוק הפרעות ברובד רחב ועמוק, וכך מחזיר את הגוף לפעילות תקינה ומלאה, היא מסוגלת לסיים אפיזודות PFAPA תוך הפחתת השימוש בסטרואידים. בעזרת התרופה ההומאופתית, פעילותו התקינה של הגוף מאפשרת למערכות השונות לפעול בצורה המיטבית ולחולל תהליך ריפוי.

הטיפול ההומאופתי ב-PFAPA כולל לעיתים נטילת תרופה הומאופתית כל שעה או שעתיים בזמן מחלת החום.

מאחר שד״ר פריד הוכשר קודם כל כרופא ולאחר מכן כהומאופת, תפיסת העולם הטיפולית שלו היא שילוב של רפואה קונבנציונלית והומאופתיה.

את הטיפול עצמו מתאים ד״ר פריד באופן אישי לאדם עצמו, אבל בעיקר לתופעות הספציפיות שמהן הוא סובל וכן לטיפולים הנוספים שהוא מקבל, במקרים הרלוונטיים.

מתוך הבנה שהטיפול איננו מתקיים אך ורק בין כותלי הקליניקה, ד״ר פריד והצוות המקצועי – שמורכב כולו מבוגרי לימודי הומאופתיה ומהומאופתים פעילים – זמין למענה גם מעבר לשעות העבודה המקובלות ויוצר קשר עם המטופלים כדי להתעדכן במצבם ובהשפעתו של הטיפול. במידת הצורך, תיתכן התאמה של התרופה ההומאופתית לשינויים שחלו בעקבות הטיפול.

1. אבחון – כשהוא חובש הן את כובע הרופא והן את כובע ההומאופת, ד״ר פריד מבצע אבחון מקצועי ומקיף של כל התופעות הפיזיות וכן של גורמים אחרים שיחד, יוצרים תמונה שלמה של המטופלים כמכלול.

2. תרופה – התאמת התרופה ההומאופתית לשלל התופעות והמאפיינים שנצפו במהלך האבחון. בשלב זה גם יינתן הסבר מפורט על האופן שבו יתנהל הטיפול.

3. עדכון – לאורך תקופת הטיפול שומרים צוות המרפאה וד"ר פריד על קשר טלפוני עם המטופלים ומתעדכנים בהתפתחויות שונות במצבם.

4. מעקב – מדי חודש מתקיימת פגישת מעקב בקליניקה להערכת התגובה לתרופה והתקדמות הטיפול.

עדות אישית

"כשהגענו לראשונה למרפאה של דוקטור פריד היינו בתקופה של התקפים מרובים, פעמיים שלוש בחודש, כאשר כל התקף נמשך כ-5 ימים בממוצע עם חום מאוד גבוה ומתן של אינספור מורידי חום בכל התקף. הרפואה הקונבנציונאלית נתנה פתרון של סטרואידים שרק הגבירו את התדירות ובאמת שהרגשתי שמשבשים את הילד.

נכנסנו לתהליך והתחלנו עם הרמדיז, לאורך כל הדרך קיבלנו ליווי צמוד ואכפתי, התדירות והחוזקה של ההתקפים התחילו לרדת והתחלנו לנשום לרווחה. נכון לעכשיו עדיין בטיפול והשיפור עדיין מורגש".