חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפול טבעי בסרטן השד: הקלת התסמינים ושיפור איכות החיים במטופלות

תוכן עניינים

סרטן השד הוא הסרטן השכיח ביותר בקרב נשים ברחבי העולם, עם כ-19.3 מיליון מקרים חדשים שאובחנו בשנת 2020. התקדמות הטיפולים האונקולוגיים בשנים האחרונות הובילה לירידה בשיעורי התמותה ולשיפור בשיעורי ההישרדות של חולות סרטן השד.

יחד עם זאת, טיפולים אלו גם העלו את התדירות והחומרה של תופעות הלוואי, שעלולות לגרום לפגיעה מתמשכת בתפקוד ובאיכות החיים של המטופלים. תופעות הלוואי השכיחות כוללות עייפות ותשישות משמעותיות שאינן משתפרות עם מנוחה, חרדה, פגיעה בריכוז ובזיכרון, כאבים ממושכים ועוד.

טיפול טבעי בסרטן השד - סמל של מלחמה בסרטן השד על אישה עם חולצה לבנה

טיפול טבעי בסרטן השד: הגישה המשלימה להפגת העייפות

תוכנית הטיפול הרפואי בסרטן השד מותאמת לסוג והתפשטות הגידול, וברוב המקרים, תוכנית זו כוללת ניתוח, עם או בלי טיפול כימותרפי והקרנות, ובמקרים מסוימים, טיפולים הורמונליים ואימונולוגיים.

מטופלות סרטן השד עוברות מסע מאתגר להחלמה, תוך התמודדות עם המחיר הפיזי והרגשי של הטיפולים האונקולוגיים והסימפטומים הרב-גוניים של המחלה.

בבחינת עולם ההומאופתיה כגישה משלימה לטיפולים קונבנציונליים בסרטן השד, אנו שואפים להדגיש כיצד טיפולים הומאופתיים יכולים לעזור להקל על ההשפעות של כימותרפיה, להפחית את תסמיני תופעות הלוואי של הטיפולים ולשפר את הרווחה הכללית של חולות סרטן השד.

כוחו של טיפול משלים הומאופתי בתופעות הלוואי של הטיפול בסרטן השד

הטיפול הרפואי בסרטן השד יכלול לרוב כימותרפיה, שיטה רבת עוצמה שמטרתה לכוון ולהשמיד תאי סרטן. הטיפול בכימותרפיה יכולה לגרום למגוון תופעות לוואי המאתגרות את המטופלים הן פיזית והן רגשית. בחילות, עייפות ונשירת שיער הם רק חלק מהמכשולים הרבים שהמטופלות עשויות לחוות במהלך הטיפול.

כאן נכנס לתמונה הטיפול ההומאופתי. ההומאופתיה פועלת על פי העיקרון של "דומה מרפא דומה", תוך שימוש בחומרים טבעיים מדוללים מאוד כדי לעורר את יכולות הריפוי המולדות של הגוף. בהקשר של סרטן השד, הומאופתיה מציעה גישה משלימה פוטנציאלית להקלה על תופעות הלוואי של כימותרפיה.

לד"ר קובי פריד, רופא והומאופת המתמחה בטיפול הומאופתי אינטגרטיבי, יש ניסיון רב בסיוע למטופלות להתמודד עם תופעות הלוואי של הכימותרפיה, ומטרת הגישה שלו היא הפחתת עייפות, כאבים וחולשה, ושיפור הרווחה הכללית של המטופלות.

הקלה בבחילות

תרופות הומאופתיות, המשמשות באופן אינטגרטיבי עם כימותרפיה, יכולות לסייע בהקלת התסמינים המטרידים של בחילות והקאות, ומספקות למטופלות תחושת הקלה ואיכות חיים משופרת.

הקלה מתשישות

תשישות שכיחה מאוד בקרב חולות סרטן השד העוברות טיפול אונקולוגי. טיפול הומאופתי מסייע בשיפור החיוניות והפחתת חומרת העייפות, ובכך תורם לאיכות חיים טובה יותר ולהצלחת הטיפול האונקולוגי.

הקלה רגשית

גם המצב הרגשי של חולות סרטן השד מושפע מאד מהטיפולים ומהמחלה . חרדה, דיכאון ומתח שכיחים במהלך מסע ההחלמה. טיפול של רופא הומאופת מציע תמיכה, משפר את מצב הרוח ומספק הקלה רגשית . הוא מסייע למטופלות להתמודד טוב יותר עם הטיפולים ולמצוא הקלה במצבן הנפשי.

ד"ר פריד עונה על השאלות הנפוצות שלכם

שאלות ותשובות

מהם הטיפולים הטבעיים הנפוצים המשמשים לצד טיפולים קונבנציונליים בסרטן השד?

טיפולים טבעיים נפוצים שניתן להשתמש בהם לצד טיפולים קונבנציונליים בסרטן השד כוללים:
שינויים בתזונה
תוספי צמחים
דיקור
וטיפולי גוף-נפש כמו יוגה ומדיטציה.

רוב השינויים התזונתיים מתמקדים בהגברת צריכת הפירות, הירקות והדגנים המלאים תוך הפחתת מזון מעובד וסוכרים. תוספי צמחים כמו כורכום ותה ירוק מכילים תכונות אנטי דלקתיות המחזקות את מערכת החיסון. דיקור סיני יכול לעזור בהתמודדות עם כאבים ובחילות, ויוגה ומדיטציה יכולים להפחית מתח ולשפר את הרווחה הכללית.

האם טיפולים טבעיים לבדם יכולים לטפל ביעילות בסרטן השד?

טיפול טבעי בסרטן השד אכן תומך בבריאות הכללית ומסייע בהתמודדות עם תופעות לוואי, אך הוא אינו מהווה תחליף לטיפולים קונבנציונליים בסרטן השד כגון ניתוח, כימותרפיה וטיפול בקרינה. סרטן השד הוא מצב חמור הדורש התערבויות רפואיות מבוססות הוכחות .

טיפולים טבעיים יכולים לשמש כטיפולים משלימים כדי לשפר את היעילות של טיפולים קונבנציונליים, להפחית תופעות לוואי ולשפר את איכות החיים, ולכן חשוב לקבל את הייעוץ, התמיכה, הליווי והטיפול של רופא הומאופת על מנת להשיג תוצאות בטוחות ויעילות.

איך הומאופתיה מתפקדת כטיפול משלים לסרטן השד?

כטיפול משלים לסרטן השד, המטרה של טיפול הומאופתי היא הקלת תופעות הלוואי של טיפולים קונבנציונליים כמו כימותרפיה, הקרנות ,תרופות הורמונליות וביולוגיות. תרופות הומאופתיות יכולות לסייע בהפחתת תסמינים כמו בחילות, עייפות וחרדה, ובכך לשפר את הרווחה הכללית של המטופלים.

האם טיפול הומאופתי בטוח לצד כימותרפיה?

כן, טיפול הומאופתי נחשב בדרך כלל בטוח לשימוש לצד כימותרפיה. מחקרים וניסויים קליניים כולל כאלו שנעשו על ידי, הראו שטיפול הומאופתי יכול לתמוך במטופלות במהלך ואחרי טיפולים אונקולוגיים, ולסייע בתהליכי החלמה של הגוף והנפש כאחד.

יחד עם זאת, חיוני להתייעץ עם האונקולוג וכן עם רופא הומאופת מנוסה כדי להרכיב תוכנית טיפול מקיפה ובטוחה.

אני מזמין אותך לפנות אליי, בכל בעיה הצוות שלי ואני נשמח לעמוד לרשותך
שלום שמי קובי פריד, אני רופא והומאופת, מטפל בהומאופתיה במרפאתי מ 1997, טיפלתי וחקרתי בבית חולים תל השומר מ- 2014, ניהלתי את היחידה לרפואה משלימה בבית חולים איכילוב. השילוב של ידע רפואי וטיפול הומאופתי מוצלח באלפי מטופלות ומטופלים מגיל ינקות ועד קשישים הוביל אותי לפתח שיטת טיפול הומאופתית ייחודית המאפשרת הקלה וריפוי במגוון רחב של בעיות אקוטיות וכרוניות, גופניות ונפשיות התשוקה שלי לעזור, לרפא ולהקל על סבל ומכאוב ושיטת הטיפול הייחודית, מאפשרים לי להתאים לכל מטופל ומטופלת טיפול המחולל ריפוי אני מזמין אותך ליצור קשר ולהתייעץ.
אני מזמין אותך ליצור קשר ולהתייעץ
בכל בעיה הצוות שלי ואני נשמח לעמוד לרשותך
אולי יעניין אותך גם
בלוג

טיפול טבעי בתופעות הלוואי מהטיפול האונקולוגי בסרטן הערמונית: תמיכה הומאופתית

טיפול טבעי בתופעות הלוואי מהטיפול האונקולוגי בסרטן הערמונית: תמיכה הומאופתית טיפולים הומאופתיים, שהוכחו כיעילים באמצעות מחקר, מספקים, בין היתר, גם תמיכה מקיפה לחולי סרטן הערמונית, ומתבצעים באמצעות שימוש בתרופות הומאופתיות המיוצרות בפיקוח ובאישור משרד הבריאות, לצד צוות תמיכה ייעודי הזמין בטלפון בכל ימות השבוע. גישה זו מעניקה תמיכה הוליסטית לאתגרים הפיזיים והנפשיים שמציבים הטיפולים האונקולוגיים

קרא עוד »
בלוג

טיפול באלרגיה: פתרונות יעילים וטבעיים מעולם ההומאופתיה

הומאופתיה היא שיטה טבעית להקלת תסמיני והשפעות אלרגיות מבלי להסתמך על סטרואידים, אנטיהיסטמינים או התמודדות עם תופעות הלוואי שלהם. טיפול באלרגיה בגישה ההומאופתית מתאים לאנשים עם רגישויות לאבק או לקרדית אבק הבית; רגישויות לאבקנים; אנשים שחווים תגובות אלרגיות לבעלי חיים; או לאנשים שחווים תגובות אלרגיות שאינן מוסברות. המגבלות של טיפולי אלרגיה קונבנציונליים רוב טיפולי האלרגיה

קרא עוד »
בלוג

רפואה משלימה לילדים: הגישה האינטגרטיבית

בתחום הטיפול בילדים, הרפואה המשלימה מציעה גישה הוליסטית הנותנת מענה לצרכים הייחודיים של כל ילד. ד"ר קובי פריד, רופא והומאופת עם ניסיון שנפרש על פני למעלה מעשרים שנים ברפואה הקונבנציונלית ובהומאופתיה, מכין תוכניות רפואה משלימה לילדים בהתאמה אישית, כשהמטרה היא קידום בריאות ורווחה מיטביים. עם שילוב שתי השיטות, הוא מספק למטופליו גישה מקיפה ומטפחת לריפוי,

קרא עוד »
דילוג לתוכן