top of page
logo_edited.png

שלום שמי קובי פריד ,אני רופא והומאופת, מטפל בהומאופתיה במרפאתי מ 1997, ניהלתי את היחידה לרפואה משלימה באיכילוב.

השילוב של ידע רפואי וטיפול הומאופתי מוצלח באלפי מטופלות ומטופלים מגיל ינקות ועד קשישים הוביל אותי לפתח שיטת טיפול הומאופתית ייחודית המאפשרת הקלה וריפוי במגוון רחב של בעיות אקוטיות

וכרוניות, גופניות ונפשיות

 

התשוקה שלי לעזור, לרפא ולהקל על סבל

ומכאוב ושיטת הטיפול הייחודית, מאפשרים לי להתאים לכל מטופל ומטופלת טיפול המחולל ריפוי


אני מזמין אותך ליצור קשר ולהתייעץ

signture.png
img_01.png
אני מזמין אותך לפנות אליי, בכל בעיה הצוות שלי ואני נשמח לעמוד לרשותך

תודה על הפניה

היפוטוניה

טיפול הומאופתי מחזק ילדים ותינוקות שסובלים מהיפוטוניה, הן פיזית והן נפשית

ההומאופתיה משפרת משמעותית את התוצאה של טיפולים בטונוס שרירים נמוך

טיפולים הומאופתים בהיפוטוניה עוזרים להאיץ את תהליכי ההתפתחות הגופנית, לסייע לילדיכם להתהפך, להתרומם, לזחול וללכת מהר יותר מהמצופה בשל העיכוב ההתפתחותי, לשפר את התגובה לטיפולי הפיזיותרפיה, לפתח בילדים תחושת מסוגלות ולגייס את כוחות הריפוי של גופם.

 

למי מתאים הטיפול?

  • ילדים ולתינוקות שסובלים מטונוס שרירים נמוך, גם כזה שנגרם עקב מצבים רפואיים אחרים.

  • פגים שנולדו עם עיכוב התפתחותי.

  • ילדים על הרצף האוטיסטי שסובלים מעיכוב התפתחותי.

  • תינוקות וילדים שסובלים מעיכוב התפתחותי בעקבות לידה טראומתית.

  • תינוקות שסובלים מקשיים ביניקה עקב היפוטוניה.

 

״לאורך השנים טיפלתי באינספור ילדים שסבלו מהיפוטוניה וראיתי איך השילוב של הומאופתיה עם שלל הטיפולים המקובלים האחרים משפר משמעותית את תוצאות ההחלמה״, ד״ר פריד

היפוטוניה

הילד בגיל זחילה, כל הילדים האחרים מתחילים לרוץ והילד שלכם מתקשה להתרומם על הידיים. בשלב ההליכה הילדה שלכם מתעכבת ומתחילה ללכת אחרי כולם. כאשר כל הילדים מציירים, ילדכם מתקשה להחזיק את העיפרון בצורה יציבה ולעיתים מתקשה ללעוס או לבלוע, ומאבד אט אט את התיאבון. המורה טוענת שזו עצלנות אבל אתם מבינים שמשהו פשוט לא בסדר.


אחרי שלקחתם אותו לבדיקות ונשללה אפשרות לאנמיה (ספירת דם), חוסר בוויטמינים או גורמים תזונתיים אחרים, הרופאים אבחנו שהבעיה היא היפוטוניה. מה עושים? איך מחזקים את הילדים? איך מחזירים להם את התיאבון, את הרצון להיות עם בני גילם ואת היכולת לקיים שגרה של ילדות תקינה?


המונח היפוטוניה משמעו טונוס שרירים נמוך. טונוס מוגדר כהתנגדות פסיבית של השרירים למתיחה. תינוקות נולדים עם טונוס שרירים גבוה, נמוך או תקין. כשלוקחים יד או רגל של אדם ומזיזים אותה באופן פסיבי סביב המפרקים, ההתנגדות שחשים היא למעשה הטונוס. היפוטוניה מאובחנת כאשר ההתנגדות הזו נמוכה ביחס לגיל. היוצאים מהכלל הם פגים, שכן כשהם נולדים הטונוס שלהם נמוך באופן טבעי, כלומר יש להם היפוטוניה טבעית ולא נכון יהיה להגדירם כהיפוטונים.


היפוטוניה היא בעיה די שכיחה וילדים רבים שסובלים מטונוס נמוך מגיעים למכונים להתפתחות הילד ואל המרפאות הנוירולוגיות השונות. המסלול הרגיל שעושים הורים לתינוקות ולילדים שסובלים מהיפוטוניה עובר לרוב דרך מעקב התפתחותי כלשהו, שבירורו מעלה חשד אצל רופאי הילדים או האחות בטיפת חלב והם שמפנים את ההורים והילדים לבירור מעמיק יותר. לעיתים, מי שמפנה את הילדים הם דווקא הגורמים החינוכיים שמבחינים בכך שהילדים לא אוחזים היטב בכלי הכתיבה ומתקשים לצייר ולכתוב.


ילדים שסובלים מהיפוטוניה יציגו סימנים של גמישות מאוד גדולה במפרקים, חולשה ברצועת הכתפיים, בעיה בהתרוממות על הידיים במצבי הזחילה, הליכה מאוחרת ללא הסבר פיזיולוגי, קושי בהחזקת עיפרון, קושי לבלוע או ללעוס ועוד. בשלבים מאוחרים יותר יתבטא הקושי בישיבה ובהליכה כאשר אם אכן יצליחו הילדים ללכת ולשבת, הם יעשו זאת באיכות ירודה. פעילות ספורטיבית לקויה, קושי בריכוז שעלול לנבוע מראייה לא תקינה כיוון שהראש לא מוחזק טוב, כתב חרטומים שנובע מהקושי במוטוריקה עדינה כי הילדים לא מחזיקים את חגורת הכתפיים באופן נכון, ואיכות פעילות ירודה של קצה הגפה הם כולם תסמינים של היפוטוניה. ישנם גם מקרים שבהם האבחון של היפוטוניה מתברר רק בעקבות קשיי למידה וריכוז.


כדי לאבחן היפוטוניה, עורכים הרופאים בדיקה משולבת – גם נוירולוגית וגם התפתחותית. בבדיקה נבחן טונוס המפרק ונבדקת האפשרות שהוא מפריע להתפתחות. עוד בודקים הרופאים כיצד הילדים קופצים, איך הם מבצעים פעולות שדורשות קואורדינציה ואיך הם מבצעים פעולות שדורשות מוטוריקה עדינה. כל הבדיקות הללו נועדו לזהות על אילו תחומי תפקוד משפיעה ההיפוטוניה. בנוסף, מכיוון שטונוס שרירים נמוך עשוי להיות סימפטום של מצבים רפואיים אחרים כמו שיתוק מוחין, דלקת קרום המוח או זיהום אחר במערכת העצבים והמוח, יערכו גם בדיקות שיבחנו אם ההיפוטוניה אכן מעידה על מצב רקע אחר.


הטיפול הרווח בהיפוטוניה בתינוקות הוא פיזיותרפיה, שעוזרת לחזק את השרירים סביב מפרקי הידיים והרגליים ובכך גם משפרת את היציבה. כאשר מדובר בהיפוטוניה בילדים, נוסף על הטיפול הפיזיותרפי הם נשלחים לריפוי בעיסוק, שעוזר להקנות להם שליטה במיומנויות יומיומיות כמו כתיבה, התלבשות, שימוש במחשב וכיוצא באלה.


בטיפולים ההומאופתים, נבחנת ההשפעה של ההיפוטוניה על מכלול חייהם של הילדים. הטיפול ההומאופתי מחזק את הילדים עד כדי כך שלפתע, הם עושים קפיצה התפתחותית והתנהגותית, והתיאבון שלהם גדל, כי פעמים רבות לילדים אלה אין הרבה תיאבון.


התרופה ההומאופתית, שאותה אפשר לשלב בטיפולים אחרים ללא הפרעה ומותאמת לילדים באופן אישי, עוזרת לחזק את כוחות המרפא של הילדים ובכך מחזקת אותם גם פיזית וגם נפשית. כך, מפתחים הילדים תחושת מסוגלות שעוזרת לגופם להילחם בתופעה ולהתחזק עוד יותר.


הטיפול בילדים שסובלים מהיפוטוניה הוא ארוך, מכיוון שיש צורך לחזק באופן כללי גם את המערכת החיסונית וגם את מערכת השרירים. השילוב של הומאופתיה בתוכנית הטיפול הוא חיוני, יעיל ובטוח מאוד, ועוזר להאיץ את השיפור במצב.

הגישה הטיפולית

ד״ר פריד, רופא MD והומאופת מומחה שנותן טיפולים הומאופתים לילדים ולמבוגרים כאחד, מתייחס לכל אדם כאל מכלול ועל כן מתאים כל טיפול למאפיינים הרגשיים והמנטליים, ובייחוד לתסמינים הפיזיים הייחודיים שמציגים כל ילדה וילד.


כל טיפול הומאופתי מלווה לכל אורכו על ידי ד״ר פריד וצוות המרפאה, שמורכב אך ורק מאנשי מקצוע מתחום ההומאופתיה. הצוות כולו מתעדכן תדיר בהתפתחויות במצב הילדים ובהתקדמות הטיפול, וזמין למענה גם מעבר לשעות העבודה המקובלות.


התהליך

  1. אבחון – ד״ר פריד מאבחן את הילדים באופן מקצועי ומקיף, ונעזר גם בידע הרחב שלו כרופא. האבחון לוקח בחשבון גם מצבים רפואיים אחרים שאובחנו עד כה.

  2. תרופה – בהתאם לאבחון, בוחר ד״ר פריד את התרופה ההומאופתית המדויקת שתואמת את התסמינים שנצפו ומסביר בפירוט על צורת התנהלותו של הטיפול ההומאופתי.

  3. עדכון – צוות המרפאה וד״ר פריד שומרים על קשר רציף עם ההורים במשך כל חודשי הטיפול ומתעדכנים במצבם של הילדים, בהתקדמותם ובתגובתם לתרופה ההומאופתית.

  4. מעקב – כדי שיוכל להעריך את התגובה לתרופה ולבחון את התקדמות הטיפול, ד״ר פריד מקיים במרפאה פגישת מעקב חודשית קבועה לאורך כל תקופת הטיפול.

במשך כל תקופת הטיפול, ד״ר פריד וצוות המרפאה זמינים למענה במקרים דחופים.


עדות אישית

עידן הגיע למרפאה עם בעיה במוטוריקה הגסה ובעיית תפקוד בכתיבה ובהברגה, כאשר כל פעולה שביצועה דרש שימוש באצבעות הייתה מבחינתו בלתי אפשרית. בנוסף, עידן גם אכל מעט מאוד וחש דחייה ממזונות רבים, בעיקר מוצקים מסוימים שהיו לו קשים ללעיסה, וטען שמרקם האוכל הוא בלתי נסבל מבחינתו. בכלל, כל דבר שהיה קשור באוכל היה בעייתי.


עידן טופל במרפאה לריפוי בעיסוק כשהטיפול ההומאופתי שניתן על ידי ד״ר פריד השתלב בטיפולים אלה. לאחר שהחל עידן בטיפול הומאופתי, אובחן אצלו שיפור באכילה ובחיוניות, מגוון המזונות שאכל התרחב והשתפרה גם יכולתו לאכול מזונות קשים.

302 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

פאפא

קשב וריכוז

לראשונה שמענו על הומיאופתיה מחברה. היינו הורים צעירים ובננו הבכור ע. עמד לסיים את כיתה ה':

ילד מקסים וקטנטן שאובחן כבר בכיתה ג' כבעל לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז.

בבית הספר התקשה להיות מרוכז בשיעור, הפריע לעצמו ולחבריו והדרך ה"מקובלת" הייתה לאפשר לו לבלות מחוץ לכיתה. בתחילת כיתה ד', החלטנו לנסות טיפול ברטאלין

bottom of page