חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דומה, שונה והומאופתי

תוכן עניינים

מאת: ד"ר יעקב פריד

אני נשאל הרבה לגבי תרופות הומאופתיות שניתן להשיג היום בכל מיני חנויות פארם. על אחת כתוב לטיפול בשפעת, על אחרת בלחץ וחרדה. השאלה היא האם אותה רמדי שהינה תרופת מדף יכולה לעזור לכל אדם אשר חווה את התופעה המצוינת על התווית?

התשובה לכך, במרבית המקרים, היא לא.

על הפתרון ההומאופתי

ההבנה ההומאופתית הבסיסית, האבחון והטיפול ההומאופתי קשורים במושגים של דומה ושונה.

ההומאופתיה נתגלתה לראשונה באמצעות עיקרון "דומה בדומה", לפני כמאתיים שנה, כשהובן הקשר בין מחולל המחלה למחלה עצמה ולהפך – בין יכולתה של תרופה הומאופתית לרפא את המחלה.

למרות שהרמדי (התרופה ההומאופתית) דומה למחלה בתכונותיה חשוב להתאים רמדי לאדם כמכלול, לקחת בחשבון את כל מה שהוא חווה בחיים, באותה נקודת טיפול, בנוסף למחלה או הסימפטום איתם הגיע לטיפול.

כך למשל, מקרה בו שני אנשים סובלים ממחלה זהה בהגדרה, לדוגמא שפעת, ככל הנראה הסיבות להתפרצותה היו שונות אצל כל אחד מהם, הם אינם חווים את המחלה באותה הצורה, אינם מגיבים לה באופן דומה ולכן התרופה ההומאופתית המתאימה לכל אחד מהם תהיה שונה ותהליך ההבראה שלהם יהיה שונה אף הוא.

טיפלתי בעבר בשתי אחיות תאומות. שתיהן הגיעו בשל דלקות אוזניים חוזרות, שתיהן היו מועמדות לניתוח "כפתורים". לכאורה, נראה כי הטיפול בשתיהן אמור להיות זהה, אך בפועל, כל אחת מהן קיבלה תרופה הומאופתית שונה, בהתאם למאפיינים האישיים שלה ובהתאם לצורה בה התאפיינה המחלה אצל כל אחת מהן.

השוני בצורת ביטוי המחלה אצל כל אחד, מתווה את הדרך למציאת התרופה ההומאופתית הנכונה. הטיפול לכל אדם הוא אינדיבידואלי, כזה שתכונותיו דומות לאופן בו המחלה מתבטאת אצלו.

 

אני מזמין אותך לפנות אליי, בכל בעיה הצוות שלי ואני נשמח לעמוד לרשותך
שלום שמי קובי פריד, אני רופא והומאופת, מטפל בהומאופתיה במרפאתי מ 1997, טיפלתי וחקרתי בבית חולים תל השומר מ- 2014, ניהלתי את היחידה לרפואה משלימה בבית חולים איכילוב. השילוב של ידע רפואי וטיפול הומאופתי מוצלח באלפי מטופלות ומטופלים מגיל ינקות ועד קשישים הוביל אותי לפתח שיטת טיפול הומאופתית ייחודית המאפשרת הקלה וריפוי במגוון רחב של בעיות אקוטיות וכרוניות, גופניות ונפשיות התשוקה שלי לעזור, לרפא ולהקל על סבל ומכאוב ושיטת הטיפול הייחודית, מאפשרים לי להתאים לכל מטופל ומטופלת טיפול המחולל ריפוי אני מזמין אותך ליצור קשר ולהתייעץ.
אני מזמין אותך ליצור קשר ולהתייעץ
בכל בעיה הצוות שלי ואני נשמח לעמוד לרשותך
אולי יעניין אותך גם
בלוג

טיפול טבעי בתופעות הלוואי מהטיפול האונקולוגי בסרטן הערמונית: תמיכה הומאופתית

טיפול טבעי בתופעות הלוואי מהטיפול האונקולוגי בסרטן הערמונית: תמיכה הומאופתית טיפולים הומאופתיים, שהוכחו כיעילים באמצעות מחקר, מספקים, בין היתר, גם תמיכה מקיפה לחולי סרטן הערמונית, ומתבצעים באמצעות שימוש בתרופות הומאופתיות המיוצרות בפיקוח ובאישור משרד הבריאות, לצד צוות תמיכה ייעודי הזמין בטלפון בכל ימות השבוע. גישה זו מעניקה תמיכה הוליסטית לאתגרים הפיזיים והנפשיים שמציבים הטיפולים האונקולוגיים

קרא עוד »
בלוג

טיפול באלרגיה: פתרונות יעילים וטבעיים מעולם ההומאופתיה

הומאופתיה היא שיטה טבעית להקלת תסמיני והשפעות אלרגיות מבלי להסתמך על סטרואידים, אנטיהיסטמינים או התמודדות עם תופעות הלוואי שלהם. טיפול באלרגיה בגישה ההומאופתית מתאים לאנשים עם רגישויות לאבק או לקרדית אבק הבית; רגישויות לאבקנים; אנשים שחווים תגובות אלרגיות לבעלי חיים; או לאנשים שחווים תגובות אלרגיות שאינן מוסברות. המגבלות של טיפולי אלרגיה קונבנציונליים רוב טיפולי האלרגיה

קרא עוד »
בלוג

רפואה משלימה לילדים: הגישה האינטגרטיבית

בתחום הטיפול בילדים, הרפואה המשלימה מציעה גישה הוליסטית הנותנת מענה לצרכים הייחודיים של כל ילד. ד"ר קובי פריד, רופא והומאופת עם ניסיון שנפרש על פני למעלה מעשרים שנים ברפואה הקונבנציונלית ובהומאופתיה, מכין תוכניות רפואה משלימה לילדים בהתאמה אישית, כשהמטרה היא קידום בריאות ורווחה מיטביים. עם שילוב שתי השיטות, הוא מספק למטופליו גישה מקיפה ומטפחת לריפוי,

קרא עוד »
דילוג לתוכן