אלרגיות במבוגרים

טיפול הומאופתי באלרגיה – יעיל וטבעי

ההומאופתיה מסוגלת להקל על אלרגיות ולטפל בהן ללא סטרואידים, ללא אנטי היסטמינים וללא תופעות לוואי

• אנשים שסובלים מרגישות לאבק.

• אנשים שסובלים מרגישות לקרדית אבק הבית.

• אנשים שיש להם רגישות לאבקנים שונים.

• אנשים שיש להם תגובה אלרגית לבעלי חיים.

• אנשים שחווים תגובות אלרגיות שמקורן אינו ידוע.

״אופן הטיפול הרפואי באלרגיות הוא באמצעות תרופות שמכילות אנטי היסטמינים ולפעמים גם סטרואידים. התרופות אמנם מדכאות ומפחיתות את תופעות האלרגיה באופן נקודתי וזמני, אבל הן אינן מרפאות את הרגישות ואינן מאפשרות לגוף להתמודד עם התופעה בעצמו – התמודדות שמעצימה את כוחות המרפא הטבעיות שלו ומאפשרת בסופו של דבר להפסיק את התרופות. החיסרון הנוסף של הטיפול התרופתי הוא תופעות הלוואי הרבות שעלולות לגרום לסבל רב ולפגוע בבריאות הכללית. לעומתן, התרופות ההומאופתיות שמטפלות באלרגיות הן אפקטיביות ונקיות מתופעות לוואי״, ד״ר פריד

אלרגיות

מערכת החיסון החכמה שלנו מסוגלת לזהות פולשים וגורמים זרים שחודרים לגופנו, ולפעול נגדם בצורה ממוקדת ואפקטיבית בלי לפגוע באף אחת ממערכות הגוף. עם זאת, ישנם מקרים שבהם מערכת החיסון יוצאת מאיזון ומגיבה בהגזמה גם לחומרים ולגורמים זרים שבכלל לא מסכנים אותנו – כמו אבק, בוטנים, בעלי חיים, אבקות של פרחים, לקטוז, עקיצות חרקים, כימיקלים שונים ועוד רבים וטובים. אותם חומרים לא מסוכנים מכונים בעגה המקצועית אלרגנים – חומרים שמעוררים את פעולתה של המערכת החיסונית ובכך יוצרים בגוף תגובה אלרגית.

בפועל, התגובות האלרגיות הן מגוונות ושונות – נזלת, התעטשויות, עיניים דומעות, קוצר נשימה ופריחה. את תסמיני האלרגיה אפשר לחלק לחמש קבוצות עיקריות.

• קדחת השחת – נזלת, התעטשויות ועיניים דומעות שהן בדרך כלל תגובה אלרגית עונתית.

• מזון – פריחה, נפיחות בלשון, בשפתיים ובלוע, וגרד בחלל הפה הם כולם תגובות אלרגיות אופייניות למזון.

• אטופיק דרמטיטיס – פריחה, גרד ויובש בעור הם כולם מאפיינים של התגובה האלרגית שרבים מכנים אותה אסתמה של העור והגורמים שלה מגוונים.

• עקיצות חרקים – נפיחות מקומית, פריחה מפושטת, נפיחות באזור הפנים, קוצר נשימה ואפילו תגובות מסכנות חיים שנקראות הלם אלרגי (אנפילקסיס) הם כולם מאפיינים של תגובה אלרגית לחרקים. התגובה האלרגית המוכרת ביותר נגרמת מעקיצות דבורה אבל ישנם אנשים שיש להם תגובה אלרגית גם לחרקים אחרים.

• אנפילקסיס – ירידה חדה בלחץ הדם, נפיחות של דרכי הנשימה, קוצר נשימה וגם פריחה הם מאפייניה של התגובה האלרגית המסוכנת מכולן. על פי רוב, תגובה זו נגרמת בעקבות אלרגיה לעקיצות דבורים, למזונות שונים ולפנצילין. תגובה אנפילקטית תמיד תדרוש טיפול מיידי שכן היא נוטה להתפתח במהירות רבה.

ככלל, אלה שסובלים מאלרגיות חווים חוסר נוחות והפרעה בחיי היומיום שלהם, בשינה ובתפקוד. משך הזמן של כל התקף אלרגי משתנה מאדם לאדם ויכול להיות על הטווח שבין כמה שעות, כמה ימים ואפילו כמה שבועות וחודשים.

הטיפול הקונבנציונלי המקובל באלרגיות הוא באמצעות תרופות שמכילות סטרואידים או אנטי היסטמינים. אף על פי שתרופות אלה עוזרות להקל על התגובה האלרגית, הן גם גורמות לתופעות לוואי שונות, פוגעות במערכות שונות בגוף ואינן פותרות את הבעיה לטווח הארוך.

לעומת זאת, טיפול באלרגיה בעזרת הומאופתיה הוא טבעי, אפקטיבי, בטוח ונקי מתופעות לוואי. ההומאופתיה מתייחסת לכל אדם כאל מכלול שלם ועל כן בשלב התאמת התרופה נלקחים בחשבון מאפיינים רבים של המטופלים – אופיים, אורח חייהם, בעיות בריאותיות אחרות, התנהגותם, העדפותיהם וכיוצא באלה. כך, מסוגלות התרופות ההומאופתיות לאזן את המערכת החיסונית ולעורר ריפוי עמוק ונרחב, שמספק פתרון אפקטיבי וארוך טווח.

ד״ר פריד, אשר הוכשר גם כרופא MD וגם כהומאופת ומספק טיפולים הומאופתים למבוגרים ולילדים כאחד, משלב את הידע שלו ברפואה קונבנציונלית וברפואה הומאופתית ומתאים כל טיפול לא רק למאפיינים הרגשיים של המטופלים, אלא גם ובעיקר לסימפטומים הפיזיים הייחודים שכל אחת ואחד מהם מציג.

מכיוון שכל טיפול הומאופתי נמשך על פני כמה חודשים, הטיפול לא מתנהל רק בין כותלי המרפאה וד״ר פריד והצוות המקצועי – שכולל אך ורק אנשי מקצוע מתחום ההומאופתיה – זמינים למענה גם מעבר לשעות העבודה המקובלות, ואף יוזמים יצירת קשר כדי להתעדכן בהתפתחויות ובמצב המטופלים.

1. אבחון – כשהוא חובש הן את כובע הרופא והן את כובע ההומאופת, ד״ר פריד מבצע אבחון מקצועי ומקיף של תסמיני האלרגיה והמאפיינים הייחודיים לכם. בנוסף, בשלב האבחון יילקח בחשבון גם הטיפול התרופתי שניתן עד כה.

2. תרופה – בשלב זה מותאמת תרופה הומאופתית לתסמינים שנצפו במהלך האבחון וניתן הסבר מפורט על האופן שבו יתנהל הטיפול ההומאופתי.

3. עדכון – במשך כל תקופת הטיפול שומרים צוות המרפאה וד״ר פריד על קשר טלפוני עם המטופלים במטרה להתעדכן בהתפתחויות השונות במצב האלרגיה ובתגובות לטיפול.

לכל אורך הטיפול, ד״ר פריד וצוות המרפאה זמינים למענה במקרים דחופים.