אטופיק דרמטיטיס והומאופתיה

עודכן ב: 7 ספט 2023

לרפא ולהקל על ילדים שסובלים מאטופיק דרמטיטיס, בלי סטרואידים

ההומאופתיה עוזרת לגוף להילחם באטופיק דרמטיטיס (אסתמה של העור) בכוחות עצמו ומצמצמת את הצורך בטיפול התרופתי

הטיפול ההומאופתי מסוגל לפתור את הבעיה בצורה אפקטיבית, אם בשילוב עם הטיפול התרופתי או ללא טיפול תרופתי כלל.


למי מתאים הטיפול?

  • תינוקות וילדים שסובלים מאסתמה של העור.

  • תינוקות וילדים שסובלים מפריחות מגרדות.

  • תינוקות וילדים שעורם נוטה ליובש כרוני שגורם לגרד.


״במרפאה אני מטפל בהצלחה באסתמה של העור בתינוקות, בילדים וגם במבוגרים רבים שפונים אליי. בעזרת הטיפול ההומאופתי, המטופלים חווים ירידה בהופעת הפריחה וכן ירידה בעוצמת הגירוד הטורדני. עם הזמן, תסמיני המחלה גם נעלמים לצמיתות״, ד״ר פריד.

אטופיק דרמטיטיס

אסתמה של העור היא מחלה דלקתית כרונית שמופיעה אצל 10-20% מהתינוקות ברחבי העולם. למרות שהמחלה מופיעה בעיקר בתינוקות ובילדים, ישנם גם מבוגרים שסובלים מאטופיק דרמטיטיס, ששמה בישראל אסתמה של העור. אטופיק דרמטיטיס היא תופעה עורית שמתאפיינת בפריחה אדומה ויבשה על פני אזורים שונים בגוף, שגורמת לגירוד עז. הפיזור של הפריחה משתנה בהתאם לגיל, כאשר אצל תינוקות היא תופיע בעיקר באזור הקרקפת, הפנים, הברכיים והמרפקים, ואצל ילדים מעל גיל שנתיים היא נוטה יותר להופיע בקפלים של הגוף, כמו אלה שבצוואר, במרפקים ובברכיים. אף על פי שגורמי המחלה אינם ידועים, התסמינים שלה נוטים להחמיר כשהעור יבש או כשהוא בא במגע עם חומרים מגרים כמו צמר, דשא, בדים סינטטיים, בשמים ותמרוקים שונים, אבק וכיוצא באלה. במקרים רבים, הגירוד גורם לפציעת העור עד זוב דם ולסכנת התפתחות של זיהומים בעור.

מכיוון שתסמיני המחלה הם טורדניים, ילדים שסובלים מאטופיק דרמטיטיס עלולים להפגין עצבנות יתר וחוסר שקט, ונוטים להתעורר לעיתים תכופות במהלך הלילה מהגירוד המציק.

מחקרים מצאו שמחצית מהילדים והתינוקות שסובלים מאסתמה של העור לא יסבלו ממנה כשיתבגרו, אבל למרבה הצער אלה שנמנים על המחצית השנייה יאלצו להתמודד איתה גם כשיהיו מבוגרים.

בטיפול הרפואי המקובל – מעבר להמלצה להקפיד על שימון העור כמה פעמים ביום, להלביש את הילדים בבדי כותנה שאינם צמודים לעור ולהימנע ממגע עם חומרים מגרים – הטיפול השכיח באטופיק דרמטיטיס הוא תרופות סטרואידיאליות שלא פעם משולבות עם תכשירים מקומיים שמכילים סטרואידים ואנטיביוטיקה. הסטרואידים, הן כתרופה והן כמשחה, מדכאים את התהליך הדלקתי בעור באופן זמני. עם זאת, הם אינם פותרים את הבעיה באופן קבוע ועלולים ליצור תופעות לוואי שונות.

לעומת זאת, בהומאופתיה ההתמקדות היא לא רק בסימפטומים החיצוניים של הפריחה והגרד, אלא גם בחיזוק כוחות המרפא של הגוף. מטרת העל של הטיפול ההומאופתי היא לאפשר לגוף להילחם בתופעה בכוחות עצמו ולרפא אותה. זהו טיפול טבעי באסתמה של העור – טיפול יעיל, בטוח, שאינו גורם לתופעות לוואי נוספות ומסוגל להקל על עוצמות הפריחה והגרד תוך זמן קצר וללא שימוש בסטרואידים.

התרופות ההומאופתיות נלקחות כולן בבתי מרקחת מורשים שמפוקחים על ידי משרד הבריאות.

הגישה הטיפולית

ד״ר פריד, רופא MD והומאופת מומחה שנותן טיפולים הומאופתים לילדים ולמבוגרים כאחד, מתייחס לכל אדם כאל מכלול ועל כן מתאים כל טיפול למאפיינים הרגשיים והמנטליים, כמו גם לתסמינים הפיזיים הייחודיים שמציגים כל ילדה וילד.

כל טיפול הומאופתי מלווה לכל אורכו (כל טיפול נמשך על פי רוב כמה חודשים) על ידי ד״ר פריד וצוות המרפאה, שמורכב מאנשי מקצוע מתחום ההומאופתיה. הצוות כולו מתעדכן תדיר בהתפתחויות במצב הילדים ובהתקדמות הטיפול, וזמין למענה גם מעבר לשעות העבודה המקובלות.

התהליך

  1. אבחון – ד״ר פריד מאבחן את הילדים באופן מקצועי ומקיף, ונעזר גם בידע הרחב שלו כרופא. האבחון לוקח בחשבון גם טיפולים תרופתיים שניתנו עד כה.

  2. תרופה – בהתאם לאבחון, בוחר ד״ר פריד את התרופה ההומאופתית המדויקת שתואמת את התסמינים שנצפו ומסביר בפירוט על צורת התנהלותו של הטיפול ההומאופתי.

  3. עדכון – צוות המרפאה וד״ר פריד שומרים על קשר רציף עם ההורים במשך כל חודשי הטיפול ומתעדכנים במצבם של הילדים ובתגובתם לתרופה ההומאופתית.

  4. מעקב – מדי חודש, כדי שיוכל להעריך את התגובה לתרופה ולבחון את התקדמות הטיפול, ד״ר פריד מקיים במרפאה פגישת מעקב קבועה לאורך כל תקופת הטיפול.

במשך כל תקופת הטיפול, ד״ר פריד וצוות המרפאה זמינים למענה במקרים דחופים.

טיפולים נוספים

  • שעלת ודמוי שעלת אצל ילדים

  • אמונה והומאופתיה

  • חרדת טיסה

  • לקראת השפעת

    2990
    0