אסתמה

ההומאופתיה למען האסתמטים – להתחיל לנשום עם פחות משאפים, סינגולייר וסטרואידים, או ללא תרופות כלל

טיפולים הומאופתים לילדים שסובלים מקוצר נשימה מחזקים את כוחות המרפא של הגוף ומייתרים או מפחיתים את הצורך במשאפים ובטיפולים תרופתיים נוספים.

הטיפולים מותאמים אישית הן לחומרת המחלה ולרמת החולשה של מערכת החיסון, והן לגורמי הסטרס הרגשיים והפיזיים הייחודיים.

עדויות אישיות

הדר, אימה של מאיה, הגיעה למרפאה של ד"ר פריד כדי לטפל במצב רפואי שסבלה ממנו. לאחר חודשיים, כשחוותה על בשרה את יעילות הטיפול ההומאופתי החליטה הדר יחד עם בעלה להביא לקליניקה את ביתם מאיה, שסבלה מאסתמה חמורה.

״מאיה הייתה אז בת שנתיים וחצי. התקפי האסתמה שמהם סבלה מאיה היו אינטנסיביים עד כדי כך שהיא קיבלה טיפולי אינהלציה בלי סוף. היא נזקקה למשאף שלוש פעמים ביום ובמהלך השבוע היו מקפיצים אותנו מדי יום לגן כדי לעזור לה להתמודד עם ההתקפים. המצב היה בלתי אפשרי והרפואה הקונבנציונלית לא נתנה לנו מענה אפקטיבי. בנוסף, מערכת החיסון של מאיה הייתה חלשה והיא נדבקה במחלות וירליות ואחרות כל שני וחמישי.

כשהתחלנו את הטיפול ההומאופתי, בהתחלה היה שיפור במערכת החיסונית של מאיה ובכל פעם שחלתה במחלה אקוטית ד״ר פריד רשם לנו תרופה הומאופתית שקיצרה את משך המחלה ובהדרגתיות הפחיתה את מספר המחלות האקוטיות. לבסוף, עבר עלינו חורף שלם שבמהלכו מאיה לא הייתה חולה אפילו פעם אחת!

עם הזמן, מספר ההתקפים האסתמטיים החל לרדת. השימוש באינהלציות ירד משמעותית משלוש פעמים לפעם אחת ביום ולבסוף לא היה בהן צורך כלל. אבל, המבחן האמיתי היה כשמזג האוויר היה אביך: גופה של מאיה לא הגיב כלל וימי האובך חלפו ללא שום התקף.

היום מאיה בת ארבע והיא בריאה לחלוטין. היא לא נזקקת יותר לאינהלציות ואפילו לא לתרופות ההומאופתיות״.

הדר, אמא של מאיה.

• תינוקות וילדים שסובלים מאסתמה בכל רמות החומרה.

• ילדים שסובלים מרגישויות שונות בדרכי הנשימה.

• ילדים שמצטננים בקלות וכל נזלת הופכת להתקף אסתמה.

• ילדים בעלי מערכת חיסון רגישה.

״במשך השנים טיפלתי בהצלחה בילדים ובמבוגרים רבים שסובלים מאסתמה ומרגישויות שונות בדרכי הנשימה. ילדים ומבוגרים שסבלו מהתקפי אסתמה חווים שיפור משמעותי באיכות חייהם, ירידה בתדירות ההתקפים ובעוצמתם, והפחתה בשימוש במשאפים ובסטרואידים עד כדי הפסקה מוחלטת״, ד״ר פריד

אסתמה

הילדים נמנעים מהשתתפות בפעילות ספורטיבית, מתביישים להשתמש במשאף בציבור ומתעוררים בלילה כדי לנשום את האוויר הקר במקפיא? אם אתם הורים לילדים שסובלים מאסתמה, התופעות הללו ואחרות שדומות להן ודאי מוכרות לכם. מזג אוויר קר, מקומות גבוהים ומאמץ גופני גורמים כולם לתחושת מחנק שפוגעת באיכות החיים של הילדים. למרבה הצער, מספר הסובלים מאסתמה עולה עם השנים, מחלה שמופיעה אצל תינוקות, ילדים ומבוגרים ברמות חומרה שונות. אסתמה זו מחלה כרונית שתוקפת את דרכי הנשימה ויוצרת בהן גירוי ודלקת שגורמים להתפתחות נוזל דלקתי ולהיצרות של דרכי הנשימה. בעקבות ההיצרות מתפתחים קשיי נשימה, כאבים בחזה, שיעולים, צפצופים, רגישות יתר לגירויים סביבתיים ותופעות נוספות. התקפי האסתמה מופיעים עקב חשיפת דרכי הנשימה לחלקיקים קטנים כמו וירוסים, חיידקים ואבקנים של פרחים. החשיפה גורמת ליצירתו של התהליך הדלקתי כאשר, בשל גודלם המיקרוסקופי של החלקיקים, כמעט שלא ניתן למנוע את החשיפה אליהם. לכן, רבים מאלה שסובלים מאסתמה יימנעו משהות במקומות שעלולים לחשוף אותם לגורמים מעוררי אסתמה. נוסף על החשיפה לחלקיקים, התקפי אסתמה עלולים להיגרם גם בעקבות לחץ נפשי, מאכלים שונים, חשיפה לזיהום אוויר, חשיפה לסביבה קרה ויבשה וכן שתייה של משקאות קרים מאוד, פעילות ספורט או מאמץ גופני אחר ומחלות בדרכי הנשימה. הגורמים הראשוניים לאסתמה אינם ידועים באופן חד משמעי אך בעולם הרפואה משערים שהמחלה נובעת מאחד או משילוב של כמה גורמים.

• תגובה אלרגית – אצל רבים מהסובלים מאסתמה המחלה היא למעשה תגובה אלרגית לחשיפה לאלרגנים שונים.

• מחלה תורשתית – לרבים מהחולים באסתמה יש קרובי משפחה שסובלים גם הם מהמחלה.

• חשיפה לעשן סיגריות – ילדים שנחשפים לעשן של סיגריות עלולים לפתח אסתמה.

הטיפול התרופתי המקובל, זה שניתן באמצעות משאפים, סירופים או כדורים, מנסה להרחיב את דרכי הנשימה המוצרות (ונטולין ודומיו), להפסיק את תהליך התגובה הדלקתית (סטרואידים) ולהרוג חיידקים במקרה של זיהום נלווה (אנטיביוטיקה). החסרונות בשימוש נרחב בסטרואידים, באנטיביוטיקה ובתרופות האחרות מופיעים באופן נרחב בספרות הרפואית ומוכרים היטב להורים לילדים אסתמטיים ולמשתמשים כבדים בתרופות אלה. הפגיעות העיקריות מתבטאות בהיחלשות מערכת החיסון וחשיפה לזיהומים חוזרים. כך נוצרת פגיעה בפלורה הטבעית – אוכלוסיית החיידקים הטובים שבגוף ובעיקר במערכת העיכול – ונגרמות תופעות לוואי של עצבנות, חוסר שקט, ירידה בתיאבון ופגיעה בהתפתחותם של הילדים.

בשונה מהטיפול התרופתי, הטיפול ההומאופתי לא מכוון במישרין כנגד סימפטומים ספציפיים אלא פועל לסילוק הפרעות ברובד פנימי יותר ולהעצמת כוחות המרפא של הגוף. עם טיפול הומאופתי נכון, מסולקת ההפרעה הבסיסית והגוף מקבל חזרה את כוחות הריפוי הטבעיים שלו וחוזר לפעילות תקינה ומלאה. בפעילותו התקינה, מאפשר הגוף למערכות השונות שלו לפעול בצורה המיטבית ולחולל תהליך ריפוי מלא, גם בדרכי הנשימה וכולל את עמידותו בפני גורמי הסטרס השונים.

התרופות ההומאופתיות, שנרקחות בבתי מרקחת מורשים ומפוקחים על ידי משרד הבריאות, לא מכילה חומרים תרופתיים ולמעט סוכר, אינן מכילות חומרים כימיים אחרים ולכן התהליך נטול תופעות לוואי.

ד״ר פריד, כהומאופת מומחה שהוא גם רופא MD, משלב את הידע שלו ברפואה קונבנציונלית וברפואה הומאופתית ומתאים כל טיפול לא רק למאפיינים המנטליים והרגשיים של הילדים, אלא גם ובעיקר לסימפטומים הפיזיים הייחודים שמוצגים אצל כל אחת ואחד מהם.

מכיוון שכל טיפול הומאופתי נמשך על פני כמה חודשים, הטיפול לא מתנהל רק בין כותלי המרפאה. ד״ר פריד והצוות המקצועי – שכולל אך ורק אנשי מקצוע מתחום ההומאופתיה – זמינים למענה גם מעבר לשעות העבודה המקובלות ואף יוצרים קשר עם ההורים כדי להתעדכן במצבם של הילדים.

1. אבחון – כשהוא חובש הן את כובע הרופא והן את כובע ההומאופת, ד״ר פריד מבצע אבחון מקצועי ומקיף של תסמיני האסתמה הייחודיים של ילדיכם ושל אופיים, התנהגותם ומאפיינים אחרים. בנוסף, בשלב האבחון יילקח בחשבון גם הטיפול התרופתי שניתן עד כה.

2. תרופה – בשלב זה מותאמת תרופה הומאופתית לתסמינים ולמאפיינים שנצפו במהלך האבחון וכן ניתן הסבר מפורט על האופן שבו יתנהל הטיפול ההומאופתי.

3. עדכון – לכל אורך תקופת הטיפול שומרים צוות המרפאה וד״ר פריד על קשר טלפוני עם הילדים והוריהם במטרה להתעדכן בהתפתחויות השונות במצב האסתמה ובתגובות לטיפול.

5. במשך כל תקופת הטיפול ד״ר פריד וצוות המרפאה זמינים למענה במקרים דחופים.

לכל אורך הטיפול, ד״ר פריד וצוות המרפאה זמינים למענה במקרים דחופים.